TABUNGAN MASA HADAPAN...

Sunday 29 April 2012

my lil cute lilo :)

Assalamualaikum w.b.t...


hye semua... apa kabar?? harap2 kome semua berada dalam keadaan sihat walafiat hendaknya ye..:)

hari nie aku nak share tentang lilo...

bukan yang kartun lilo & stitch tu okke.. sebab lilo aku nie bukan warna biru tapi dia warna orange  :)

here he is,,,,



comellllllllllllllllllll kan lilo tido..:) dia sgt bersih okke even pon dia duduk kat hatchery nie..



lilo again from the front side...



lilo tengah makan time nie..dia sgt baik okke sebab dia x berebut pun.. spoan jek.. even aku ada pegang dia time dia tengah makan pon, dia x marah.. kalau kucing lain mesti geram kan org kacau time tgh makan..



lilo yang comelllll.. :)




makanan lilo.. hihi.. even pon dia duduk kat hatchery, dia tak dapat makan ikan fresh ye... hihi..:)



oooooooooooopppppppssssssss.... yang pakai selipar kuning tu lah aku.. tgh berusaha amek gambar lilo time makan.. huhu..:) time nie da nak balik da dari hatchery.. miss lilo.. nextweek jumpa lagi okke..:)




kalau korang nak tau, kat rumah aku memang takde kucing since aku darjah 5 lagi sebab mak aku tak suka kucing.. dia kate dari dia marah2 kucing buat sepah kat rumah, baik dia buang jek kucing tu..takde lah dosa .. and kitorang buang kucing tu dekat pasar..hopefully kucing2 tu sihat2 sekarang sebab maka ikan fresh hari2..

but, kalau aku nak main2 dgn kucing, aku akan pergi rumah nenek aku sebab kat rumah dia ada lebih kurang 7 ekor kucing besar ye.. and sangat2 cantek bulu2 nye sebab hari2 nenek aku mandikan dia.. yelar cucu dia yang sorang nie merantau jauh, takde sape2 nak borak2 nan dia, so, dia main2 lah dgn kucing2 tu (ceeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhh bajet macam kau sorang ja cucu dia.. kihkih

kat rumah aku hanya ada sekor jek arnab.. sebab arnab duduk dalam reban kan, tu yang mak aku comfortable tu.. hihi..:) 

Lilo tu kan sebenarnya baru jek sehari di "adopted" by prof seeno.. dia sebenarnya ikut senior aku balik dari lunch dekat kafe..even dia macam "stray cat" tapi, dia sangat2 bersih & sangat2 baik.. prof bagi nama lucky kat lilo.. tapi, takpe lah.. aku suke panggil dia lilo.. and kesian gak sebab semalam dia kena buli nan kucing2 lain kat situ..dia tak melawan pon.sopan sungguh ye..kesian dia..:( tapi, takpe Kak Anne suka kat dia gak, so, Kak Anne mesti bole jage dia... hihi..


kucing kan binatang kesukaan RasulluaAllah..:)



bye...~~~~~~~~~~
salam..:)




jejari berkata : penat pergi magra tak habis lagi...:(



No comments:

Post a Comment