TABUNGAN MASA HADAPAN...

Thursday 19 April 2012

Kundasang : 1

Assalamualaikum w.b.t....


apa kabar semua?? engat x aku penah share nan korang satu entry aku kata aku nak pergi bercuti kat KUNDASANG....??? so,, arini aku nak share sikit sepanjang percutian aku tu... hihi..:)

maybe banyak gambar lah kan... tapi, bukan aku lah camerawomen nya sebab kamera pun aku xde... hihi..:) x mmpu den.. tnggu lah aku minta dslr version baru as hantaran nanti ye dari incik A tu, insyaAlla.. doakan ye..:) weeeeeeeeeee~ ~ ~ 

so,,, aku rase let's the pic tell uolls semuanya okke.. penat pulak my jari2 nie nak bgtau.. hihi..:)

first destination,,, GARDEN STRAWBERRY PARK!!!!!!!!!!!! fee is rm 1... rase rugi lak masuk... sebab??? jap lagi korang akan tahu..:)



mereka2 yang suka bergambar berposing dekat entrance strawberry farm...


haha.. awal2 lagi signboard nie da 'welcoming' kami semua.. padahal strawberry semuanya muda2 lagi.. xbole nak beli pun.. kat sini (kundasang),, tanaman strawberry x meluas sgt.. aku pun xtau kenapa, x sempat nak mencari maklumatnye.. hihi..:)


ini lah buah starwberry nye... still muda lagi.. kalo makan, confirm masam punye.. kais can lah sama buah nie nak gemukkkssss sikit.. baru syiiiookkk bha mau makan...:)

 other species instead of starwberry.. rose merah... ada lagi warna lain.. light orange, white, light pink, yellow and some more.. mmg cantek2 lah rose nie sebab da besar2 da pon.. sempat lah gak duri dia mencacatkan tudung yg aku pakai masa tu... sadis sungguh..:(

mereka2 lagi... memang suke bergambar diorang nie semua... aku suruh masuk iklan gigi x mau.... hihi..:)


kak mel... dia lah tour guide kami and one of the driver... punye lah molek ja orangnye... lagi kecik dari aku.. hihi..:) tapi tetap cute!!!!!!!!


aikkkkkkkk..... mereka nie lagi.. hihi... memang suke bergambar... anak sapo lah nie..:) wonder sekejap..


haaa... yang ayu cun melecun pakai baju kaler orange tu lah kamo punye cook sepanjang kat kundasang nie..;) sedap giler... siyes x rugi sape kahwin nan dia... perut kenyang!!!!!!!!!!!!!!


haaaaaaaaa..... yang nie baru betulllll.. kak limah..:) hihi.. always cute ja kan??? ngeh33333... tangan di dada sambil dongak tgk atas... auwwwwwwwwwwwww....:)


kak limah @ aku lagi.. haha.. ala2 titanic dekat atas batu depan entrance strawberry park nie... kihkih... yang berbumbung tu act nye the kafe.. ada strawberry milkshake and juice yang sgt pure and sweet.. RM6.00 jek...


berposing lagi... mmg penat betul lah kak limah aritu... ramai sgt nak amek gambar bersama... :) bergambar dulu sebelum ke destinasi seterusnya...


the roses again...


the flowers there...


ehhhhh!!!!!!!!! mereka lagi.. cukup suke ye bergambar.. hihi..;) 


my cute driver..:) 


the only boys that joined my trip..:) memang protective betul mereka berdua nie...hihi.. 


next destination,,,,,, KUNDASANG WAR MEMORIAL!!!!!!!!! the most beautiful places for capturing memory...:)



dekat entrance of the war memorial.... seriously... gambar nie memang sgt cantek sebab di amek oleh camerawomen yang superb... hihi..:) xie xie yah... i leb u....


muka aku nga tahan geram sebab ramai interframe bila aku nak posing depan dslr siti... :) harus lah geram... kihkihh....:)



nampak x signboard tu??? ade incident yang sgt kelakar before gambar nie di amek.. one of us hampir2 nak pijak da rumput nie sebab dia nak cepat interframe dalam gambar nie.. luckily dia manage untuk stop immediately.. da lah tgh berlari.. mmg kelakar giler lah.. hihi..:) actnye kan dekat tgh2 rumput tu ada peta,, peta Australia because this is the Australian Garden.. and there is history behind about this war memorial.. such a sad stoty..:( kesian dgn mangsa2 yg terlibat on that times.
 
 

me and Ruziah.... the superb one!!! hihi..:) kalau dia xde, x dapat lah den nak ngoyak kat hampa semua story2 nie because dia yang teach me to be a blogger... :) leb u one more yah... hihi...


hihi... gambar nie pula dekat English Graden.. with the incik YB 1B's wife... filzah.. hihi.. jgn marah naaa... nanti cepat tua.. incik YB carik laen baru tau.. haha..:) admire her lesung pipit because she had that on both side of her cheek.. but,, i've only have ONE... so sad..:(

with bunga jangan lupakan aku (forget me not).... korang semua percaya tah??? harus percaya okke sebab ini adalah betul2 bukan cobaan ( imitate one of the Allahyaham P Ramlee's film )... memang at first aku pun x percaya but the gardener sendiri told us bout that.. impress rite??? bunga nie sgt cantek sebab warna purple putih.. sweet gitu...:) ye tak, wani??? haha..

at the gate before sampai dekat English Garden...

along the Orchid garden... sempat lagi tu posing kejap tau.. haha.. padahal masing da sejuk tu... lagi2 aku.. haha... tengok the next2 pics okke.. korang akan tau yg aku sgt sejuk time tu..

ehem22222... kak mel with abg weil.. hihi.. kami peneman ja..:)

berlatarbelakangkan gunung kinabalu yg dah ditutupi kabus... nak hujan time nie.. sebab tu x nampak.. sedih sungguh..:(

tempat yg paling atas sekali dalam war memorial nie.. SubhanaAllah cantik sgt9.. and aku sgt tenang time nie... hijau jek semuanya... rasa macam lari dari segala macam masalah.. miss Kundasang soooooooooooooooooooooo much....:(

masing2 bajet macam artis lah kunun... hihi..;) nak2 yang pakai baju merah tu... siyes macam yuri... kahkah..:) angkat bakul sendiri.. rase macam nak muntah hijau sekarang juga.. uuuuuwwweeeeeeiiiikkk...;(

again.. the wall's celebrities.. yah x de dalam gambar nie sebab dia yang amek gambar... sorry yah... mereka2 nie mmg suke bergambar!!!!!


yeayyyyyyyyyyyyyy... Yah muncul... nampak tak aku macam baru lepas bersalin sebulan,,, dengan Cardi nye.. dgn stokin kartun2 lagi... hihi.. siyes xtau malu langsung... kihkih..:) nampak x kat bawah tu ade bnyak rumah??? best kan.. sejuk jek... xpayah pasang kipas or aircond.. natural... (mmmmmmmmmmmm... bila lah aku nak pergi Korea jumpe Gary nie....)

bergambar lagi.!!!!!!!!!!! disebalik pokok2 yang hijau tu kan,, ada Desa Cattle Farm & Kiram's Village... tunggu 2nd entry bout Kundasang trip okke..:)


iiiiiiiiiiisssssssssshhhhhhhh... aku x sedia lagi time nie.. malu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


merajuk!!!!!!!!!! kunun2 nak merenung masa depan.. tapi yang aku dok  senyum tu pesal lah... spoilt gambar betoiiiii...


some of kak limah's family!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


pekan Kundasang's strawberry... sooooooo crunchy!!!!!!!!!!!!!


all the vegetables...:)
again the vege's one..:) hihi...



masih banyak lagi gambar,,, penat pula nak tules... jari aku dari tadi dok bebel kat aku suruh berhenti bergerak2.. dia da penat katenye tadi jawab test punye lah panjang essay kena buat...

so,,,,,, wait for the next Kundasang : 2 okke...:) promise uollss...



zaijian!!!!!!!!!!!!
wanshang hao.....:)



jejari berkata : sleeping time!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment