TABUNGAN MASA HADAPAN...

Sunday 20 May 2012

Impian & Angan-angan !!!

Assalamualaikum w.b.t...



hye .... hopefully semua berada dalam keadaan yang sehat sejahtera.. insyaAllah..:)

so,, untuk entry kali nie,, aku nak share tentang,,,,,,,,,,,,,,,


IMPIAN & ANGAN-ANGAN

:)

mesti semua orang ada impian kan??? so, before impian tu jadik kenyataan, insyaAllah..
mesti kita semua ada angan2 kan?? yelarrrr untuk merealisasikan setiap impian tu,, bagi aku harus lah ada angan2 dulu..
ye dakkkkkkkkkkkk????????? huhu..:)

so,,, before aku cerita kat korang apa impian & angan-angan aku untuk masa depan aku nie, insyaAllah... korang hayati dulu okke lagu kat bawah nie,,,,





Biar mimpi mimpi kita
Jejak sampai ke bintang
Walau harus menggapai awan
Menongkah arus ini
Aku tahu bukan mudah
Tapi mimpi ini harus aku
Tiada gunung yang terlalu tinggi
Tiada laut yang terlalu luas
Tuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini
Jangan resah ini takdir
Tuhan mendengarnya
Tuk membawa mimpi-mimpi kita
Biar mimpi sampai ke bintang
Kerna kita semua tahu
Kerana ini impian
Setiap satu dari kita
Tiada gunung yang terlalu tinggi
Tiada laut yang terlalu luas
Tuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini
Jangan resah ini takdir
Tuhan mendengarnya
Tuk membawa mimpi-mimpi kita
Menuju ke bintang


                  ----------------------------------------------------------------------------


mmmmmm... best kan lagu nie???? bagi aku lagu nie boleh jadik salah satu sumber inspirasi kita sebab lirik dia.. kita try tengok dari sudut positif... lirik dia cuba untuk memotivasi kan diri kita.. kan?? kan?? 
korang dapat tak???? hihi.. aku kan sentimental sikit,, sebab tu lah aku "gali" maksud dari lirik dia..
because it give some benefits for my own good.. :)


okay,,, let's start with my impian untuk jangka masa panjang nanti..
impian aku adalah nak BUKA HATCHERI with my KAK LIMAH'S FAMILY...
ada 4 branch which are utara semenanjung, selatan semenanjung, sabah & sarawak..
because each part of country,, ada family aku nie yang tinggal, so, it's a bit easier, rite???
and each branch have their own culture species & system.. haha..:)
ikut setiap family aku yang duduk kat setia branch tu lah..:)
and kami sekarang dalam process learning on how to improve the culture system for aqua's species..:)
maybe untuk increasing the resistence towards disease, the more appropriate handling, impressive water Q management & DEFINITELY to IMPROVE THE OUTCOME PRODUCT !!!!!!!!!!!!!!!!


aku juga berangan2 agar hatcheri aku nanti akan full with the best equipment, & facilities.. amin :)


haha..:) tinggi tak impian aku??? and sekarang aku tengah berangan untuk pasti kan impian kami semua jadi kenyataan,,, insyaAllah.. BELIEVE IN HIM & also OURSELVES,, rite??? it's the key of success, for me lah kan.. haha..:)


so,,, from the lyric above,,,,
banyak advice & kata2 semangat yang aku bole dapat untuk pastikan angan2 & impian aku jie jadik kenyataan..
bagi aku lagu nie macam "boost up" my spirit gak lah.. haha..:) 


therefore,,, untuk pastikan impian aku nie jadik kenyataan,,, apa yang patut aku buat adalah:
1. percaya pada DIA
2. percaya yang aku boleh berjaya with the help from HIM, insyaAllah
3. belajar , belajar & terus belajar
4. berdoa semoga setiap impian tu akan dipermudahkan & diperkenankan oleh DIA
5. tawakal & berserah lepas dah berusaha
6. and always motivated ourselves :) talk to ourselves, what we will give to our PARENTS for their sacrifices..:)


memang tak semua perkara & benda yang kita nak kita akan dapat sebab Allah dah tentukan apa yang terbaik untuk kita kan??? since Loh Mahfuz lagi.. sekalipun kita berusaha keras untuk dapatkan sesuatu tu, tapi kalau Allah tak izinkan, kita takkan dapat juga benda tu... because HE know the best for all of us.. am i rite????


tapi, seronok gak kan berangan?? sebab kadang2 bagi aku bila aku penat or stress with something,, berangan adalah satu terapi.... ahakkkkkkkkkkkssssssss... it relax my mind a bit.. tqvm Allah for these  angan-angan..:)


so,, untuk semua yang sudi baca belog capuk aku nie,,, aku harap korang semua ada angan-angan & impian because for me it can help you to make your life more beautiful & fun..:) 
tapi, jangan lah asek berangan je, tapi, tak cuba untuk buat angan2 & impian kita tu jadik kenyataan,,, ye dakkkkkkkkkkkkkkk????? sia-sia jek lah masa kita terbuang dengan berangan perkara yang tak memberi benefit pada kita semua...
so,,, impian & angan2 have to come together with usaha,, okke?????


ishhhhhhhhhh... tiba-tiba aku jadi motivator lak puloppppppp.... kahkah..:)


mmmmmm,,,, selain dari tu bagi aku angan-angan juga akan buat sesuatu perkara yang kita inginkan akan jadi perfect insyaAllah with the help from HIM... contohnya,,,, (kihkih... gatal sikit contoh aku nie),,, kalau kita nak kahwin,,, for sure lah semua orang especially kaum Hawa lah.. nakkan majlis mereka tu jadik the best memorable time once in a lifetime,, kan?? kan??? tipu kalau korang cakap tak betul.. ahakssssssss... :) so,, mesti lah korang semua akan berangan dulu nak pakai baju acane time nikah nanti, time sanding lah, hantaran lah nak sebijik DSLR ye dakkk,, then, nak buat resepsi kat Puncak Gunung Kinabalu lah,, kalau boleh nak buat kad kahwin tu ada gambar kita yang boleh bercakap sendiri bila orang baca... kahkah..:) siyesly,, a bit kelakar lah puloooppp... haha.. but,, fun rite??? sebab tu lah aku kata,,, angan-angan akan buat impian kita jadi kenyataan... :) trust me & the most important trust urselves & HIM..:)


so,,, moral of my entry today is ANGAN-ANGAN HARUS DATANG BERSAMA DENGAN USAHA YANG JITU beserta DOA & TAWAKAL KEPADA-NYA..:)
insyaAllah, HE will help u as long as u remember HIM.. but, sometimes if u still forgot about HIM, but, HE will still remember u because HE LOVE U soooooooooooo much...:) ingat okke kawan2????




salam~~~~~~~~~~~~~~










jejari berkata : motivasi diri  :(


No comments:

Post a Comment