TABUNGAN MASA HADAPAN...

Thursday 3 May 2012

stay strong

Assalamualaikum w.b.t....


ihsan incik fb..:)


hye semua!!!
tiba2 jek aku nie kan start entry nan quote segala bagai tu kan???
hihi..:)
tu adalah cetusan hati & jiwa yang tengah berserabut sekarang nie...:(
haha.. lawak jek lah... sebenarnya entry nie aku tujukan khas buat kawan aku nie...
her name start with capital letter N..

i know that she had a hard & difficult time rite now..
be tough okke my dear friend
coz...
i really love you..
wani also..
we support u with all our heart & soul..
don't be to fragile..:)

dear my friend,,,
apa yang berlaku dengan kau sekarang nie adalah dugaan & ujian sebagai HAMBANYA..
juga cabaran yang kau harus tempuh dalam meniti erti persahabatan..
dalam bersahabat nie,,
dari apa yang aku perhati & pengalamanku sendiri,,
kita tak boleh cepat sangat TERASA HATI,
kita kena selalu cakap dengan hati kita yang mereka itu adalah kawan kita,
mereka tak sengaja biarkan kita menangis kerana dia..

mungkin ianya adalah satu ujian utk lihat betapa kukuhkan & utuhnya persahabatan yang terjalin antara kita semua.. kawan bagi aku ada 2.. satu kawan yang ada waktu kita susah & senang bersama dan ada satu lagi kawan dalam konteks hidup aku adalah kawan yang sentiasa dekat dengan hati kita..

kawan yang tu adalah kawan yang sentiasa paham apa yang kita rasa walaupun dia hanya melihat sahaja..
tak perlu explain apa2,
kita dah pun dapat jawapannya..
sebab apa????
sebab kita & dia ada chemistry bak kata orang putih tu.. hihi..:)


dear N,
aku kenal kau tak lama, tak sampai setahun pun kita kenal, tapi, aku dapat rasa yang aku dapat selami sedikit demi sedikit apa yang kau rasa even aku hanya melihat..
kau tabah lah dengan apa yang terjadi nie..
insyaAllah... dia pasti akan maafkan kau satu hari nani ye..

antara kau & dia...,
korang dua2 adalah kawan aku kategori yang ke 2 tu,,,
tapi,,,
aku kadang2 tak perasan gak apa yang korang berdua rasa..
sebab kadangkala aku rasa lebih baik aku senyap dari aku berkata apa2...

ye...... mungkin dia merasa sedih sebab kau buat dia macam tu,, sebab apa????
sebab dia sayang kau... sayang kau.. mungkin dia tak sangka kita sanggup buat dia rasa macam tu...
apa2 pun, kita juga bersalah dalam perkara ini...

aku akui,,,
kemaafan tu memang susah kita nak dapat lebih2 lagi dari seorang yang bergelar kawan.. kawan rapat pulak tu... semua kita cerita nan dia...
aku paham perasaan kau...
terlalu paham...
tapi,,, aku rasa dengan senyap macam nie,, adalah lebih baik untuk kita semua...

sorry ye my dearest friend... especially to both of u...
aku sayang korang tulus ikhlas..
mungkin kita tak berniat untuk jadi macam nie,
tapi, kalau tu yang da tertules,, siapalah kita untuk menidakkan rancangan DIA..
apa yang kita boleh buat adalah berdoa....
berdoa agar persahabatan kita nie kekal sampai bila2... insyaAllah...:)





jejari berkata : it's hard to hate someone / something that u love & like..:(



No comments:

Post a Comment