TABUNGAN MASA HADAPAN...

Friday 16 March 2012

perlu sebab ke...???

Assalamualaikum w.b.t...

kemain uhh title entry aku kali nie kan??? waaaaaaaaaaaaaaa..... haha.. sengal jek kan??? entah kenapa tetibe ja aku rasa nak update entry macam nie kan?? haha.. meroyan ke apa lah kan aku neyh... hihi.. pape je lah.. jnji aku happy kan?? tq sebab baca jek apa yang aku merepek neyh..


firstly,, apa tu kawan bagi korang semua??? x sama kan kawan, nan sahabat ??? yup... totally different for me... sahabat tu seseorang yang xkan sesekali mngecewakan kita sekalipun teruk macam mana pon kita neyh.. dia terima kita seadanya... terima baik mahupun buruknya kita nie.. nasihat kita setiap kali kita tersasar dari perkara yang sepatutnya.. and will keep our secretly deeply... that's what we called as "sahabat".. tu juz my opinion.. korang lak apa tu kawan dan sahabat bg korang semua??? semua mesti ada kawan or sahabt kan???

dalam hidup aku, sepanjang aku sekolah rendah smpailah aku melangkah ke alam uni neyh, hanya ada seorang ja dalam hidup aku yang amat memahami aku selain daripada mak, abah aku... dia ja yang tahu bila masa aku sdih dengan macam2 perkara.. dengan dia jek aku berani utk cerita semuanya... tapi, sekarang neyh...dia da jauh... nun kat mesir tu.. amek Medic. she'll become a doctor one day.. insyaAllah...:) i hope that so much...


dia lah sahabat aku dunia & akhirat.. insyaAllah.. sekalipun kitorang jarang bercakap sekarang nie... jumpa lagi lah tak,,, tap,, hati aku tetap sayangkan dia sepenuh hati aku... (korang jgn pk lain pula ekk... aku bukan songsang tau.. haha...\:) )


so,,, tu jek lah aku nak share.. haha... cam xde isi jek entry aku kali nie kan?? haha.. so,, kesimpulannya...terimalah kawan kita seadanya.. mmg kadang2 mereka x macam yang kita ingin kan.. tapi, terimalah dengan seadanya... sebab kita x perlukan sebab sama ada utk berkawan atau bersahabat... kawan @ sahabat tu amat penting dalam hidup kita.. lagi2 kalau kita da bergelar mahasiswa/i,,sebab parents and family kita da semestinya jauh dari kita kan... mmmm... sebab tu lah kawan @ sahabat neyh penting.. 


hargailah mereka... sebab sesungguhnya sekali hilang mereka dari hidup kita,, susah untuk mendapat gantinya... bak kata pepatah org2 sastera.. yang patah tumbuh yang hilang berganti.. namun,,, yang berganti susah utk sama dengan yang sebelumnya..........

i love u alll my friendssssssssssssssssssssss..............:)





No comments:

Post a Comment