TABUNGAN MASA HADAPAN...

Wednesday 28 March 2012

Aku Pun Insan Yang Lemah

Assalamualaikum w.b.t.....

ni hao ma???? hopefully korang semua berada di bawah lembayung rahmatNYA...amin..:) insyaAllah...

mmmmmmm.......penah tak korang semua luahkan apa yang korang rasa pada "social networking" korang tu...????fb lah twitter lah..kalau dulu2 ade myspace nan friendster..yang terbaru untuk pengguna buah Apple adalah wassup..ntah betul ke x..aku dengar mmber aku yang ade ipad ipad tu cakap ritu,malas nak google kat tenet..ngeeeeeeeeeeee~~~~~~~

aku dule pon macam tu gak...sekarang pon macam tu gak lah..haha..kadang2 bila tengah bengang dengan sapa2,tengah sedih ke kan mmg facebook lah tempat aku meluahkan perasan & emosi yang x berapa nak stabil time uhh kan...(silap2 kalau x baik gak tggal kat sepital lah gamaknya..haha...) tu lah..manusia kan..lupa yang kita masih ada "ALLAH" untuk kita kongsi semuanya..suka, duka, pahit, manis, masam sekalipun..masa dulu2, time aku berada dalam keadaan yang sangat stressssssssssss selepas "peristiwa" tu jadik..fb nie lah tempat aku luahkan rasa sedih aku nie..even aku x rasa calm pun lepas tu tapi aku tetap buat macam tu..then,,bila "peristiwa" tu makin aku lupakan,,aku rasa malu gila lah sebab seolah2 macam buka pekung di dada..tu lah emosi zaman remaja..sekarang aku da "tua" but tua dalam number jek,,muka mantain muda lagi..haha...peace!!!!!!!!!!!!!! :)

korang mesti ada gak buat macam yang aku buat nie kan??? yelar... aku selau tgk post2 friends aku dekat home aku..ada yang marah dengan kawan lah,marah dengan teeeeeeeetttttt lah,frust dgn teeeeeeettttt lah... bnyak sangat...seolah2 fb nie tmpat meluahkan semua tu..tempat megadu semua tu..Astaghfirullahalazim..aku pun tergolong dalam golongan2 orang macam tu...bergaduh dalam fb pon ada gak..mmm....tu lah kan kita sebagai manusia..lupa pada DIA yang MAHA ESA..sedihnya aku...:(

mmmmmm...kat bawah neyh aku nak share satu hadis yang aku baca dalam iluvislam.com...sebab kadang2 kita nie nengaibkan orang dengan setiap post kita kan...(berdosanya aku) semua orang da besar kan..masing2 ada persepsi masing2 tentang apa yang aku kongsi nie..mmg susah kan kadang2 tu nak terima apa yang orang kongsi kan..aku sayang korang semua...mari lah kita memupuk hati kita..biar lambat perubahan tu berlaku, sekurang2nya biarlah ia sempat sebelum DIA kembalikan kita ke tempat yang kekal abadi...insyaAllah...:)

"Barang siapa melepaskan seorang mukmin dari kesusahan hidup di dunia, nescaya Allah akan melepaskan darinya kesusahan di hari kiamat, barang siapa memudahkan urusan (mukmin) yang sulit niscaya Allah akan memudahkan urusannya di dunia dan akhirat.Barang siapa menutup aib seorang muslim, maka Allah akan menutup aibnya di dunia dan akhirat. Allah akan menolong seorang hamba, selama hamba itu senantiasa menolong saudaranya. Barang siapa menempuh perjalanan untuk mencari ilmu, maka Allah akan memudahkan jalan baginya menuju surga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah satu rumah Allah untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya bersama-sama, melainkan akan turun kepada mereka ketenteraman, rahmat Allah akan menyelimuti mereka, dan Allah memuji mereka di hadapan (para malaikat) yang berada di sisi-Nya. Barang siapa amalnya lambat, maka tidak akan disempurnakan oleh kemuliaan nasabnya."(HR Muslim)


jejari berkata : bukan susah untuk susah & bukan senang untuk senang..



No comments:

Post a Comment