TABUNGAN MASA HADAPAN...

Sunday 18 March 2012

need to decide again????????

Assalamualaikum w.b.t.....

mmmm... sehat korang semua??? hope to see that all of u are in a pink of health...:)
so,,, tetiba lak mereng kepala otak aku nie, kenapa lak ekk?? tetiba jek tajuk entry aku kali nie pasal decision... ohhhh nooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!! benda nie lah yang aku paling lemah sekali... buat KEPUTUSAN SENDIRI... tanpa melibatkan siapa2..


dalam hidup kita nie,, memang ada bnyak perkara yang memerlukan kita untuk buat keputusan kan??? even nak pegi toilet kat 1B yang kena bayar 30sen tu pon kita kena decide either nak keluarkan duet 30sen tu ke x kan.. yelar, setakat toilet yg entah apa2 ntah kita kena bayar 30 sen... x seronok lah kan... hihi.. (merepek pegi cakap pasal toilet lah plak).. even nak makan pun kita kena decide apa yang kita nak makan kan..?? yelar.. kang kalau salah makan,, sakit perut lah plak kan.. hihi.. terpaksa pegi toilet tengah2 malam kang. sape nak teman?? hihi...:) since kita sekolah lagi kita diberi peluang utk buat keputusan.. mak nan abah cakap belajar baik2 kat sekolah, so, kita lah decide nak belajar ke nak main lawan2 pemadam kat sekolah pas tu dapat pemadam bnyak2 kalau menang.. haha.. korang engat lagi x permainan yg femes giler time kecik2 dulu... waaaaaaaaaa....:) bnyak lak aku bebel kan, x masuk2 lagi ke tjuan asal aku tules entry neyh.. hihi..;)

ihsan dari incik google


dari aku sekolah rendah, aku da decide da nak jadi doktor bila da besar.. so, aku decide nak belajar betul2 smpailah aku dapat masuk matrik.. bila masuk matrik, persaingan sgt9 lah sengit bila nak isi borang upu nie.. so, berbekalkan nasihat dari segala macam pihak & tekad serta impian yg berkobar2, aku pun isi lah borang upu pilihan 1 & 2 perubatan kat upm nan uitm... but, nasib x menyebelahi aku, aku x dapat apa2 kos pon dari pilihan no 1 aku smpai lah no 8... time tu mmg hancur luluh hati aku nie, bila kawan2 yang lain dapat apa yg mereka ingin kan.. sedangkan dalam hati aku time tu aku cakap " aku dapat result yg alhamdulillah lagi cemerlang dari mereka, mengapa aku yg di beri ujian ? sedangkan mereka berjaya peroleh apa yg mereka inginkan".. dengan hati yg tak syukur terhadap nikmat Allah, setiap hari aku menangis.. x nak datang Sabah nie... terlalu hiba perasaan aku nie.... 


namun, setelah aku tanamkan Redha dalam hati aku nie, aku di uji utk buat keputusan sekali lagi... buat pertukaran universiti... permintaan my mom with the help from my dad's friend.. oh no!!!!!!!!!!! aku xnak.. aku xnak... aku da cakap da time cuti dulu kat mak, yang aku happy dengan apa yg Allah bagi kat aku sekarang nie... sekalipun peluang tu sekali lg ada kat depan mata aku, aku pasti dgn keputusan yg aku buat.. xde siapa yg tahu apa akan terjadi pada masa depan aku, hanya DIA je yang tau... jadi, bila aku da redha nan semua nie, aku da tanamkan dalam hati aku, insyaAllah... DIA pasti tahu apa yg bakal aku capai pada masa dpan nanti.. aku tekad dalam hati aku yang aku akan berjaya satu hari nanti even ramai cakap apa lah kerja yang aku akan dapat bila aku graduate nanti... aku yakin rezeki Allah ada di mana2 sahaja...


but, bila mak keep calling and asking me to write the letter, aku rasa sgt9 sedih.. why mom u do not understand my feeling?? why u keep telling me that i was too quick to give up... mom, i do not give up, but, i already Redha with what HE decide for me... yeahhhh.. i know that u're too dissappointed when i did'nt get Medic during upu selection... i know that,mom from ur eyes.. i do felt it... but, i felt the sadness and dissapointed more than u do... i felt that... mom, why abah can understand me.. he told me that he support me with all his heart even who am i going to be... i beg u, mom... please... do let me decide it by myself... i want to show to you, that i will success even i'm not taking medicine... sorry, mom.. i had to dissapointed u once again.. but, believe me... i'll make u happy one day.. on the most precious day.. MY GRADUATION DAY.. i promise, mom....:) pray for me okke... i hope that tooooo much... your blessing..:) but, i still write the letter and post to kementerian just to make u happy... but, i write it with all the tears rolling down from my cheek...


huhu..:) tu lah apa yg aku nak share nan korang hari nie... aku x salah kan mak sebab suruh aku buat surat tu. aku just meluahkan apa yg aku rasa.. perasaan sedih yg teramat dalam hati aku sekarang... terlalu...aku sayang mak nan abah sangat9... sebab tu aku sedih.. mom, i'm sorry... i did'nt mean to hurt u... i just... i want to decide it by myself... my own future... please don't keep telling me that "words".. it hurts me a lot.... i'm sorry....


incik google punya




p/s: syurga itu di bawah telapak kaki ibu... bersyukurlah sekiranya anda masih mempunyai seorang ibu..




No comments:

Post a Comment