TABUNGAN MASA HADAPAN...

Thursday 9 August 2012

#Ramadhan 20 , Aku 5 Tahun Lagi??


Assalamualaikum w.b.t...


haloooo semua... salam mencari  LailatulQadar.. moga2 Allah mempermudahkan urusan kita semua & diberi nikmat untuk menikmati Ramadhan lagi pada masa akan datang.. insyaAllah..:)


okayy... malam nie entry nak gedikssssss sikit ye sebab entah kenapa aku dok berangan lelebih.. padahal belajaqqqq pun tak abes lagi.. masak pon tak pandai lagi.. ada hati nak berangan lelebih.. huahuahua...:)


tengah aku duduk2 melayan kepala otak aku yang dah mereng nie, tiba2 aku terfikir, siapa & apa yang akan jadik pada aku 5 tahun akan datang ye???

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



mungkin,,,,,,,,,

baru sahaja menghabiskan MASTERS or PHD ???


or, mungkin,,,,,,,,,,,,

seorang BUSINESSWOMEN??? :)


atau, mungkin,,,,,,,,,,,
seorang LECTURER???


or, maybe,,,,,,,,
yang nie gataiiiiiiiiiii.....haha..:)


atau, mungkin,,,,,,,

AKU SUDAH TIADA LAGI DI DUNIA INI???


#moral of the story???? maybe ada sesetengah orang akan marah bila kita selalu cakap perkataan "mungkin, kalau" nie semua.. sebab siapa lah kita nak ramal apa yang akan jadik masa depan nanti.. even 1 saat yang akan datang pun, macam2 boleh berlaku sebab kita HANYA MAMPU MERANCANG, tapi, DIA YANG MENENTUKANNYA.. betul tak??? 

aku pun tertarik dengan satu kenyataan nie yang aku ada terbaca & tertengok dekat mukabuka : DOA TANPA USAHA ITU BOHONG, USAHA TANPA DOA ITU SOMBONG..:) from my point of view, selalunya manusia akan bertanya dekat diri sendiri or memperikaikan, kenapa aku tak boleh jadik begitu, begini & so on.. but, why all of us tak cuba selidik diri sendiri? muhasabah diri? aku selalu pegang kata2 nie : setiap kejayaan itu boleh jadik adalah satu ujian buat kita sebab nak tengok kita makin mensyukuri nikmatNYA or makin jauh dariNYA.... bersyukur lah siapa kita sekarang ini.. 

hehe... related ke ekk apa yang aku cuba nak sampaikan??? kihkih.;) sorry lah if the messages tak sampai.. apa apa pun, selamat menjalani ibadah puasa yang sudah semakin hampir ke penghujungnya...

anyeongggggggggggggggg :)

No comments:

Post a Comment