TABUNGAN MASA HADAPAN...

Tuesday 7 August 2012

#Ramadhan 10-15 : Pengalaman Buat Cookies Selama Seminggu

Assalamualaikum w.b.t...


heloo semua.. salam ramadhan.. huhu..:)
entry aku kali nie nak citer pasal aku berjaya buat cookies sempena nak raya nie...
actually nye bukan untuk aku ye, but, sebab nak tolong mak oteh aku since pekerja2 dia makin kurang "menyerlah" semenjak bulan puasa nie.. ikutkan yang sepatutnya aku kena kerja nan dia dari aku balek melaka, tapi memandangkan tahap kemalasan aku dah tahap ininity, maka, aku takde lah pi kerja..


selama 6 hari kerja nan dia since 9 pagi to 5 petang,,, cewaaaahhhh dah mace ore koreje lah pulak aiiihhhh.. haha..:) memang penat lah kan.. almaklum lah bulan pose nie panas lah pulak.. huhu..:) tapi, ade 3 hari aku sambung kerja sampai 12 malam.. dari 9 malam-12 malam.. sebab nak cepat abeskan.. kalo tak, nanti asek tangguh jek,, memang tak sempat lah mak oteh aku tu nak prepare untuk raya dia sekeluarga...


tahun nie dah tahun ke-4 dia berkecimpung dalam bidang cookies nie.. siap masuk kelas buat cookies, cakes & pastry lagi okke.. huhu.. sia2 lah kan if tak curahkan kepandaian tu kan..


mmmmmm... aku takde gambar cookies tu.. tapi, ada 5 jenis cookies.. yang aku buat hanya 2 jenis jek.. since yang 2 nie dapat permintaan ramai & mereka berdua nie gak lah yang jadik starter time tahun first mak oteh aku jual cookies.. nama nye london bridge (kaler hijau) & lovely snow white(kaler pink).. untung2 nanti member  aku kat sabah dapat lah merasa ye sebab aku dah cakap kat mak oteh aku, aku nak bawak balek sabah.. huhu..:) harap2 tak excess luggage sebab mak aku dah booked satu balang tart untuk aku bawak balek sabah nanti.. mesti ada side dishes yang laen.. aku yakin & pasti... haha..:) nampaknya aku tak leh nak shopping sakan kat melaka nie, takut over weight pulak luggage..


but, the most interesting part is mak oteh aku dah janji nak ajar buat Rainbow cake beberapa hari before aku balek sabah.. tapi, this cake confirm tak bole bawak balek sabah sebab awal2 lagi mesti dah abes kena ngaappppppppppp...:) tak sabar aku nak buat cake tu...



YUUUUUUUUUUMMMMMMMMMMMMMMMMMMMYYYYYYYYYY!!!!


tapi kan korang, aku ada satu interesting story nak story morry kat korang nie.. haha.. lawak derrr wa cakap... ngeh33....:) pengalaman manes betul lah sepanjang seminggu aku buat cookies..


# ada satu malam nie, jumaat malam seingat aku.. tengah kitorang dok packing2 cookies & ada yang nga wat topping kat cookies, tetiba jek, mak oteh aku kate "eh, ada babi".. aku apa lagi angkat lah kepala, almaklum lah tadi dok khusyuk packing cookies.. perghhhhhh.. sumpah nak terkeluar jantung aku bila aku tengok cek B tu bebetul depan mata aku tapi jauh lah jaraknya... kitorang buat kerja dekat dalam verandah yang atuk aku buat khas untuk mak oteh aku buat cookies.. yang paleng ak bole blah cek B tu leh siap maen kejar2 nan de jiran atuk aku tu.. sebenarnya dia nak halau cek B tu, tapi entah macam mane cek B tu patah balek.. mengikut perkiraan aku, cek B tu bukan nak kejar balek, dia just nak patah balek sebab dia rasa tu bukan jalan nak balek umah dia kan.. haha.. macam tak cukup tanah pakcik tu lari lah... kitorang pun kelam kabut sebab cek B tu lari ke arah rumah atuk aku... masing2 dah kalut tahap infinity lah.. tapi, belum sampai kat umah atuk aku, dia dah belok ke jalan nak pergi hutan belakang masjid kampung.. sebenarnya kalau jalan sret dari belakang masjid tu confirm akan sampai ke laut Padang Temu, tapi ngakk bisa mandi ya disitu... ngakkk enakkk..:) haha... selat melaka kan kotor... so, tu lah cerita nye... aku pendekkan sebab kalau aku citer secara detail confirm panjang & korang mesti taknak baca kan.. huhu..:) #


btw semua, 2 hari lagi dah start untuk bangun solat malam kan... mencari LailatulQadar..bukan semua yang dapat jumpa malam tu kan.. okay lah... teruskan beribadah.. semoga semua wishlist untuk bulan Ramadhan nie tercapai...:)

anyeonggggggggggggggggg...:)

1 comment:

  1. haha.
    mengong nyee encik B.hahahak
    yeaaayyy!! dapat kuih raye nnt ! yeay!

    ReplyDelete